Szeretem, amit a Veuve Clicquot pezsgőmárka Cecile Bonnefond vezérigazgató vezetése alatt tett azért, hogy megfiatalítsák a márkájukat.
Ez egy fantasztikus példa egy márka értékének növelésére. Bonnefond összes ötlete arra irányult, hogy több pezsgőt adjon el különböző innovatív marketingeszköz segítségével, s nem pedig fura és szokatlan márkakiterjesztéseket erőltetett az értetlenkedő közönségre.
A Bonnefond tökéletesen megragadja egy 2002-es interjújában azt a kihívást, hogy egyensúlyt kell teremteni a változás iránti igény és a márka történetének tiszteletben tartása között:
"Úgy tekintek a munkámra, mint egy paradoxon menedzselésére. A Veuve Clicquot-nak van történelme, de mi azt szeretnénk hogy mi legyünk a legélesebb, legmodernebb, legmerészebb, márka a Champagne világában."
Cecile Bonnefond 2001-től 9 évet töltött
az LVMH-nál, a világelső luxuscsoportnál,
ahol a híres Veuve Clicquot Champagne
vezérigazgatója volt.
Cecile Bonnefond volt a Veuve Clicquot
első női elnöke, mióta nem maga
az özvegy vezette a céget.
(Egyébként a VCP-től való távozása után sem tétlenkedett,
2011-től a családi tulajdonban lévő EPI Grup-nál
a Piper & Charles Heidsieck Champagne elnöke.
S láthatjuk azóta mit csinált a Piper márkával...)
A Riva kollekció darabjai nagyon nehezen beszerezhetők.
A milliomosok ritkán adnak el. Ha mégis, akkor egy Veuve Clicquot Riva pezsgő jégvödröt
állapottól függően manapság 800-1.000.000.- forint között kell elképzelni.
A Riva kollekció: micsoda ihletett kis co-branding! A csúcskategóriás Grande Damme pezsgőhöz tartozó kiegészítők kollekciója a Rivával, a luxusmotorcsónak-építőkkel készült. Ebben az a nagyszerű, hogy a Riva mesterségbeli tudását felhasználva olyan tárgyakat készítettek, amelyek még élvezetesebbé teszik a pezsgő fogyasztását, nem csak tovább szaporították az értelmetlen márka-kiegészítők sorozatát.
Tehát elkészült a Veuve Clicquot Riva kollekciója: a valaha volt legcsodálatosabb jégvödör, és egy egyszerűen nagyszerű "cirkálótáska" a pezsgősüveg és a poharak szállításához.
A kifinomult cruiser táska tiszta vonalai emlékeztetnek arra a jachtra, amely ihlette megalkotását: fekete lakk mahagóni berakással, króm részlettel és bőr díszítéssel."
Clicquot útközben: a mainstream Yellow Label termékhez a márka egy sor kiegészítőt dobott piacra az „útközben” címszó alatt. Ezek közé tartozik egy neoprén "kabát", amely hidegen tartja a palackokat a piknikhez.
Veuve Clicquot Ice Jacket – Ára>>>
A City Traveler tovább megy, ő egy hordtáska egy üveg Veuve Clicquot és 2 pezsgőspohár számára. Ez egy igazán ihletett példa a célcsoportbővítésre:
– fogyasztásra ösztönöz új alkalmakkor
– nagy hírverés és vásárlásösztönző a minden fontos média csatornán
– ragyogó, élénksárga márkajelzés használat közben!
Veuve Clicquot Traveller Bag – Ára>>>
A Veuve Clicquot Traveller Bag-nek elkészült egy kistestvére is a Veuve Clicquot City Traveller Bag szintén a Louis Vuitton táska tervezőinek jóvoltából.
Veuve Clicquot City Traveller táska – Ára>>>
Vagy itt van Bonnefond korszakából még egy ikonikus darab az ICE BOX, amely egy díszdoboz és egy pezsgő jégvödör keresztezése. Ezt is újra kiadták a cég 250 éves évfordulója alkalmából.