A Dom Ruinart 1998 különleges díszdoboza

A Dom Ruinart 1998 különleges díszdoboza

A Dom Ruinart 1998 különleges díszdoboza

a_dom_ruinart_1998_kulonleges_diszdoboza_inversion_champagneclub_blog_pezsgo_1.jpg

Az Inversion díszdoboz egy rejtélyes fekete monolitot idéz, amelyből egy titokzatos dombormű bukkan elő. 

Az ínyencek felismerik két pezsgőspohár jellegzetes íveit és a Dom Ruinart palack puszta sugallatát, mintha magában a dobozban vésték volna. 

Csak az arany ékezetes Dom Ruinart látható jól. 

a_dom_ruinart_1998_kulonleges_diszdoboza_inversion_champagneclub_blog_pezsgo_2.jpg

A tartalom a fejjel lefelé forduló fedél egyszerű elcsúsztatásával egy tükrös belsőbe nyílik, amelyben két gravírozott pohár és egy üveg Dom Ruinart 1998 áll.

a_dom_ruinart_1998_kulonleges_diszdoboza_inversion_champagneclub_blog_pezsgo_3.jpg

a_dom_ruinart_1998_kulonleges_diszdoboza_inversion_champagneclub_blog_pezsgo_4.jpg

Moët & Chandon és a filmsztárok

Moët & Chandon és a filmsztárok

Moët & Chandon és a filmsztárok

A Moët & Chandon 32. éve a Globen Globe hivatalos pezsgője

steven_spielberg_who_won_big_at_the_golden_globes_2023.jpgSteven Spilberg a 2023-as Globen Globe díjátadóján


Hollywoodnak az elmúlt 32 évben története van a Moët & Chandonnal,
amely jelenleg a Golden Globe hivatalos pezsgőjeként ismert.
A ház ikonikus Moët Impérial-ját, amelynek neve a francia császári udvarok körében
népszerűségére utal, 1869-ben hozták létre,
és a mozi aranykora óta kötődik a szórakoztatóiparhoz.

Lássunk most lássunk néhány régebbi világsztárt Moët & Chandonnal a kezében!

champagneclub_cary_grant_and_kim_novak_enjoying_moet_imperial_at_a_dinner_in_cannes_1960.jpgCary Grant és Kim Novak 1960-ban egy cannesi vacsorán

champagneclub_paul_newman_celebrates_his_40th_birthday_with_countless_bottles_of_moet_imperial_1965.jpgPaul Newman a 40. születésnapját így ünnepelte 1965-ben

champagneclub_andy_warhol_sharing_a_bottle_of_moet_imperial_at_a_dinner_in_new_york_city_with_socialite_cornelia_guest_1985.jpgAndy Warhol 1985 New York

champagneclub_catherine_deneuve_with_moet_chandon_president_yves_benard_during_a_soiree_in_paris_1984.jpgCatherine Denevue 1984 Párizs

champagneclub_french_actress_dany_robin_photographed_at_moet_chandon_for_la_qualite_francaise_in_1955.jpgDany Robin francia színésznő 1965

champagneclub_american_actress_hope_lange_in_the_movie_love_is_a_ball_holding_a_bottle_of_moet_imperial.jpgHope Lange amerikai színésznő egy palack Moët & Chandonnal a kezében

Marilyn Monroe kedvenc champagne-ja a Piper Heidsieck volt

Marilyn Monroe kedvenc champagne-ja a Piper Heidsieck volt

Marilyn Monroe kedvenc champagne-ja a Piper Heidsieck volt

Marilyn jégvödre a Piper Heidsieck-től 180-200.000 forint körül kapható

marilyn_drinking_champagne.jpg

A magnum méretű pezsgős vödörre nemcsak Marily neve, hanem a vödör hátoldalán még Marilyn lakcíme is felvésésre került: 444 FIRST AVENUE NY NY APT 13E.

marilyn_bucket_so_named_because_piper_heidsieck_was_marilin_monroes_favourite_champagne_1.png

marilyn_bucket_so_named_because_piper_heidsieck_was_marilin_monroes_favourite_champagne_2.png

Ez a jégvödör a Marilyn Monroe rajongók körében is rendkívül keresett tárgy. Nagyon ritkán kerül egy-egy darab a szabadpiacra, s akkor a gyűjtők azonnal lecsapnak rá.

marilyn_bucket_so_named_because_piper_heidsieck_was_marilin_monroes_favourite_champagne_1.JPG

WOW!! WHEN WAS THE LAST TIME YOU SAW ONE OF THESE? THIS IS A REAL VINTAGE MAGNUM CHAMPAGNE VASQUE FROM PIPER HEIDSIECK. THIS IS THEIR 'MARILYN' BUCKET, SO NAMED BECAUSE PIPER HEIDSIECK WAS MARILIN MONROES FAVOURITE CHAMPAGNE. HER NAME 'MARILYN' IS ENGRAVED ON THE FRONT OF THE BUCKET ABOVE CHAMPAGNE PIPER HEIDSIECK REIMS AND ON THE REVERSE SIDE WE HAVE MARILYNS ADDRESS 444 FIRST AVENUE NY NY APT 13E. THIS IS SO DESIRABLE FOR NOT ONLY CHAMPAGNE DRINKERS BUT THE COLLECTORS OF MARILYN MEMORABILIA. 

Vintage Veuve Clicquot Pezsgős Táska - Megvásárolható

Vintage Veuve Clicquot Pezsgős Táska - Megvásárolható

Vintage Veuve Clicquot Pezsgős Táska - Megvásárolható

A lülönböző méretű és korú Veuve Clicquot pikniktáskák ára 50 és 120.000 forint között mozog

 veuve_clicquot_pezsgos_taska_champagne_1.JPG

Különleges, gyűjtői Veuve Clicquot pezsgő hordozó táska.

A táska kiváló állapotú és egy 0,75-ös palack valamint 2 pezsgős pohár szállítására alkalmas.

veuve_clicquot_pezsgos_taska_champagne_2.JPG

Veuve Clicquot Pezsgős Táska megvásárolható >>>

veuve_clicquot_pezsgos_taska_champagne_3.JPG

A táskának üresen, poharak és pezsgős üveg nélkül ennyi az ára.

Gyönyörű Charles Heidsieck Pezsgős Vödör - Különleges Jeges Vödör

Gyönyörű Charles Heidsieck Pezsgős Vödör - Különleges Jeges Vödör

Gyönyörű Charles Heidsieck Pezsgős Vödör - Különleges Jeges Vödör

Ára 80 - 130.000 forint között mozog

charles_heidsieck_pezsgos_vodor_jeges_vodor_kulonleges_ajandek_5.jpg

A Charles Heidsieck champagne ház pezsgőihez készült otthoni és vendéglátóhelyi használatra.

Eredeti francia termék, nem replika, szinte hibátlan állapotban.

Anyaga vastag fém. Két oldalon márkajelzett. Igazi gyűjteményi darab.

Egy darab 0,75 literes normál üveg befogadására is alkalmas.

Charles Heidsieck Pezsgős Vödör - Jeges Vödör megvásárolható >>>

charles_heidsieck_pezsgos_vodor_jeges_vodor_kulonleges_ajandek_2.jpg

Egyik oldalán kék zománctáblával, fehér betűkkel „Champagne Charles Heidsieck” felirattal, másik oldalán Charles Heidsieck aláírással metszett.

charles_heidsieck_pezsgos_vodor_jeges_vodor_kulonleges_ajandek_3.jpg

A pezsgőhűtő rozsdamentes acélból készült, belül szálcsiszolt, kívül pedig polírozott.

charles_heidsieck_pezsgos_vodor_jeges_vodor_kulonleges_ajandek_1.jpg

A fogantyúk rozsdamentes acél szögekkel vannak rögzítve.

A felső karimáját levélbe és bimbóba vésett ágsáv díszíti.

 charles_heidsieck_pezsgos_vodor_jeges_vodor_kulonleges_ajandek_4.jpg

Méretek: átmérő 24 cm, magasság 19,5 cm.

Állapot: kiváló, minimális használati nyomokkal.

Súlya 1,4 kg

A nemzetközi piacon ennek a pezsgősvödörnek az ára 80 - 130.000 forint között mozog.

charles_heidsieck_limited_edition_champagne_bucket.JPG

highly_collectible_charles_heidsieck_champagne_bucket_made_of_stainless_steel_brushed_on_the_inside_and_polished_on_the_outside.JPG

Ez a Charles Heidsieck Pezsgős Vödör - Magyarországon is megvásárolható >>>

A Henkell Freixenet csillogó üzemmódban

A Henkell Freixenet csillogó üzemmódban

A Henkell Freixenet csillogó üzemmódban

Interjú Dr. Andreas Brokemperrel, a Henkell Freixenet vezérigazgatójáva

Felicity Carter interjúja Dr. Andreas Brokemperrel, a Henkell Freixenet vezérigazgatójával.Ez a cikk először a Meininger's Wine Business International magazin 2019. évi 5. számában jelent meg.

dr_andreas_brokemper_a_henkell_freixenet_vezerigazgatoja.jpg

Dr. Andreas Brokemper, a Henkell Freixenet vezérigazgatója

A Henkell Freixenet német pezsgőgyár 1832-re nyúlik vissza, amikor Adam Henkell borüzletet nyitott Mainzban. Negyedszázaddal később pezsgőt kezdett gyártani, és a cég a világ első márkás habzóborát, a Henkell Trocken-t gyártotta. Valójában a Henkellnek nagy hagyománya van az innovációban, beleértve a Piccolo palack megalkotását az 1930-as években. Az évek során az 1996 óta az Oetker csoport tulajdonában lévő Henkell átfogó pezsgőportfóliót halmozott fel, amely magában foglalja az Alfred Gratien Champagne-t, a Gratien & Meyer Crémant-t, a Mionetto Prosecco-t, valamint a németországi, magyarországi, cseh és szlovákiai csendes- és pezsgőborokat. 2018-ban a Henkell 50,67%-os részesedést vásárolt a Freixenet SA-ban, Spanyolország egyik legnagyobb cava-termelőjében. 

MEININGER: Mesélne pár szót magáról?
BROKEMPER: Most 17 éves vagyok a Henkellnél. A stratégiai menedzsment doktori fokozata után csatlakoztam a bielefeldi Oetker csoporthoz. Akkoriban én irányítottam az üzlet élelmiszer részét, majd a sört, de soha nem volt kapcsolatom a pezsgőpiaccal. Végül azt mondták: „Rendben, tapasztalt az ételek és a sör terén, de mi a helyzet a borral? Nyitott lenne arra, hogy Wiesbadenbe menjen, és a Henkell pénzügyi igazgatója legyen? Nem sokat gondolkodtam rajta, mert remek a társaság és nagyon szép a pozíció. 

Amikor elkezdtem, a Henkell 80%-a német piac volt, 20%-a Németországon kívül. Ma pontosan az ellenkezője: 20%-a német az export 80%-a. 

Most a Freixenetnél 25-75% irányába fordul, mivel a Freixenet legnagyobb piaca a német piac volt. Kezdetben négy vezető voltunk igazgatósági szinten. Én voltam messze a legfiatalabb, 32 éves, amikor beléptem, majd az 50 és 60 évesek végül nyugdíjba mentek, így 2013-ban én vettem át a vezérigazgatói posztot.

MEININGER'S: Hogyan illeszkedik a Henkell Freixenet az Oetker csoportba?
BROKEMPER: Az Oetker Csoport nagyon szerteágazó, és az Oetker család stratégiája mindig is az volt, hogy ne tegyenek egy kosárba minden tojást. Azt mondták, különböző ágak alapján fogunk egy csoportot alkotni, így az első az élelmiszerüzlet, a második a sörüzlet, amiben Radeberger, a harmadik pedig Sekt, Wein und Spirituosen. Ez a Henkell Freixenet és ezek vagyunk mi. Az üzletnek van egy banki része is. Az Oetker Csoport üzleti tevékenységének minden részét külön kezelik.

MEININGER'S: Mi késztette a Freixenet felvásárlását? 
BROKEMPER: Ha az egykori Henkell-csoportot nézzük, mi egy több márkával rendelkező vállalat vagyunk, amely helyi hősök – márka- és pezsgőborászatok – felvásárlásával nemzetközivé vált, amelyek gyakran több mint 150-200 éves múlttal rendelkeznek. Ez volt a nemzetköziesítési stratégiánk, nem egy márka követése.

Néhány évvel ezelőtt [2008] mérföldkő volt a Mionetto megvásárlása, a Prosecco globális sikerének kezdete előtt. Tehát az biztos, hogy volt valami vonzó abban, hogy mindhárom habzóbor legyen nálunk, Champagne, Prosecco és Cava. A másik oldalon láttuk, hogy a Freixenet teljesen más stratégiát alkalmaz, mint mi. Az üzlet felvásárlásával, majd fejlesztésével nemzetközivé váltunk, és ők követték azt az elképzelést, hogy a Freixenet-et az egész világra elvigyék . Nagyon erősek voltak azokon a stratégiai piacokon, ahol mi gyengék voltunk. Mindkét cég teljesen kiegészítette egymást. A kiindulópont az volt, hogy a Ferrer családdal közös stratégiát dolgozzunk ki, egy elképzelést arról, hogy merre haladunk a jövőben.

A Ferrer család és a részvényesek oldalán is fontos változások történtek. Amikor José Ferrer két nővére három éve elhunyt, mindketten négy gyermeküknek adták a részesedésüket. Amikor ebből a nyolc gyerekből hét el akart adni, az volt az a pillanat, amikor tárgyalóasztalhoz ültünk. Ugyanaz az elképzelésünk, és ugyanaz a látásmódunk a pezsgő piac globális fejlődéséről. Miért ne hozzuk össze a cégeket? Ez volt az a pillanat, amikor azt mondtuk, hogy rendben, megvesszük a hét gyerek által eladott részvényeket, és aláírunk egy együttműködést és szövetséget a Ferrer család és köztünk.

MEININGER: Ha jól értem, mindkettőtöknek 50%-a van, és egyiknek sincs többségi részesedése. Mindent tárgyalásos úton kell megoldani. 
BROKEMPER: Minden egy együttműködési megállapodás alapján történik. Meghatározzuk, hogyan dolgozunk globálisan a főbb piacokon, azzal a fő gondolattal, hogy összehangoljuk a két vállalatot. Egy meg egy az három. Mindig azt mondjuk, hogy nagyobb erővel jobb szolgáltatást tudunk nyújtani partnereinknek és bővíteni portfóliónkat.

MEININGER'S: A Codorníut és a Freixenetet egy időben adták el, és a Codorníu a Carlyle csoporthoz került. Ez a cava problémájára utal? 
BROKEMPER: A Freixenet és a Codorníu eladásának egyik fő oka a spanyol piacon tapasztalt problémák voltak. 2000-ig mindkét vállalat nagyon egészséges volt. Nemzetközi szinten fejlődtek, majd 2008-ban és 2009-ben kezdődött a válság. A spanyol piac nyomás alá került, és mindkét cég végig azt mondta, hogy a piac fellendül, amint a válság véget ér. És akkor jött egy politikai helyzet, ami egyiknek sem volt könnyű, a katalán helyzet. A spanyol fogyasztók nem voltak hajlandók cavát inni, mert az katalán volt.

MEININGER: Tehát a vállalatoknak sürgős exportra volt szükségük. 
BROKEMPER: Igen, a Freixenet korábban ébredt és sokkal gyorsabb volt, mint a Codorníu. Ez arra kényszerítette őket, hogy gyorsabban nemzetközivé váljanak, vagy eladják a részvények többségét egy olyan nemzetközi cégnek, mint a Carlyle.

MEININGER'S: Mit lehet tenni a cava presztízsének növelése érdekében? Van rá mód, hogy prémium szegmensbe emelkedjen?
BROKEMPER: A cava árpozíciója sok piacon meglehetősen prémium. Ha az Egyesült Államokat nézi, az ár körülbelül 15 dollár, az Egyesült Királyságban pedig körülbelül 10 GBP. A Freixenet szuperprémium áron kapható Japánban és néhány más piacon is. A növekvő szegmens a prémium cava. Az egyik leggyorsabban növekvő piac tavaly Svédország volt.

MEININGER'S: A Prosecco rendkívüli növekedést mutat. Fenntartható ez?
BROKEMPER: Nem látom, hogy a Prosecco piac most csak ellaposodna vagy csökkenne. Tavaly a teljes kiszállítás 5%-kal nőtt. Ez annak ellenére van így, hogy a 2017-es betakarítás nagyon-nagyon rövid volt. Az Egyesült Királyság stabil, Németország stabil, de más piacok még mindig kétszámjegyű növekedést mutatnak. Egyre több piac ugrik a Prosecco trendre, különösen a kelet-európai piacok, Ausztrália, Kanada és Észak-Amerika. Ázsia még nem, de ez csak idő kérdése. 

Mi az oka annak, hogy a Prosecco ilyen sikeres? Először is a név zseniális. A „Pro” pozitív, a „secco” pozitív, a kombináció zseniális. A második dolog az olasz életmód; ez mindig számít. Nem tudom, hány olasz étterem létezik világszerte, de biztos vagyok benne, hogy több mint egymillió. Végül azt mondanám, hogy az utolsó ok valóban az ízprofilból származik. Könnyen fogyasztható, és a Prosecco friss ízei megkönnyítik a fogyasztók piacra jutását. 

A pezsgő nagyon ünnepélyes, ezért mindig kell egy nagyon fontos ok, hogy megigyunk egy pohár pezsgőt. A Prosecco nem alkalmi. Inkább aperitif ital. A pezsgő például teljesen ünnepi; akkor áttérsz egy borra, ami inkább mindennapi fogyasztás, a Prosecco pedig sokkal közelebb áll a borhoz, mint a pezsgőhöz.

MEININGER'S: Mit lát a pezsgő kategóriában? 
BROKEMPER: Nagyon hiszünk a pezsgőpiac további növekedésében. Még ma is sok olyan piac látható, mint például Kanada, ahol a pezsgő és a csendes bor aránya egy a 15-höz. Vannak más piacaink is, például Németország, ahol minden ötödik pohár bor az pezsgő. Hiszünk abban, hogy a pezsgő irányába mutató trend jó növekedési potenciált fog mutatni, minden bizonnyal az észak-amerikai piacokon, Kanadában és az Egyesült Államokban, de az ázsiai piacokon is, ahol a pezsgő piaca egyelőre csak csepp a forró kövön. .

MEININGER'S: Kutatást végzett a kínai piacon, hogy megtudja, hogyan lehet őket a pezsgő ivásra rávenni?
BROKEMPER: Azt hiszem, végeztünk egy kis kutatást. Csak a történelmükből látszik, hogy míg a kínaiaknak van egy kis problémájuk a CO2-tartalmú italokkal, addig a sörpiac az elmúlt 20-30 évben robbanásszerűen megnőtt, így ők jobban ismerik. A városi élet egyre globálisabbá válik, így az Európában, főleg a bor- és szeszesital-üzletben induló trendek átugranak Amerikába, majd körbejárják a földet és elérik Ázsiát is. A második dolog az, hogy megfigyelhető a női alkalmazottak számának növekedése. Az előrejelzések szerint 2030-ig a világon több mint egymilliárd alkalmazott lesz nő. Szeretik a társasági italozást és a munka utáni kirándulást a barátaikkal. Szeretik az alacsony alkoholt és az alacsony szénhidrátot, és ezek a trendek mindegyike a pezsgő, mellett szólnak.

MEININGER: A nagy kérdés az, hogyan lehet a fogyasztókat egyik kategóriából a másikba áthelyezni. Hogyan lehet rávenni az embereket, hogy több pénzt költsenek?
BROKEMPER: Ez nagyon is a megfizethetőségről szól. Ha mindenki megengedhetne magának egy champagne-t, akkor meginna egy champagne-t. A fiatalabb fogyasztók kevesebb bevétellel rendelkeznek, ezért jobb ár-érték arányú termékeket keresnek. A második dolog az édesség és a gyümölcsösség, amit Coca-Cola görbének nevezhetnénk. Fiatal fogyasztóként kezdi az édes [italok] fogyasztását, majd belép a piacra, és talán egy Astival kezdi, majd lépésről lépésre megy a Prosecco-hoz, majd a Champagne-nál landol, amikor megfelelő fizetéssel rendelkezik. Ez egy olyan tendencia, amely minden piacon érvényes. Van egy nagy csoportja a fogyasztóknak, akiknek évente csak egyszer isznak pezsgőt. Részei a nagy volumenű piacnak, de csak újévkor vagy karácsonykor. A többségük ilyenkor nagyon márka vezérelt, 

MEININGER: Ha az exportpiacokról van szó, hol növekszik, hanyatlik vagy érik a forgalom?
BROKEMPER: Ha az IWSR adatait nézzük, nem sok olyan piac van, amely hanyatlik. A pezsgő többé-kevésbé stabil 15 éve, de hogyan lehet fejleszteni, ha a szőlőültetvények korlátozottak? Értékük növekszik. A másik oldalon a Prosecco piacok szinte mindegyike növekedésben van, különösen Svédországban, az Egyesült Államokban és főleg Franciaországban. Nem hittünk ebben, de az elmúlt tíz év leggyorsabban növekvő márkája a francia piacon a Freixenet. A Prosecco is felpörög, így még a francia piac is egyre nemzetközibb. A kelet-európai piacokat sokáig a hagyományos márkák uralták, de mostanra felkapják a Prosecco-t. Ausztráliával ugyanez a helyzet. Ausztrália csodálatos, mert kettős Prosecco-helyzet van [ugyanis Ausztrália is termel Prosecco bort]. A növekvő kategória az import Prosecco, szintén kétszámjegyű növekedést mutat.. Oroszország most visszatér. Összességében a mennyiség jó, az érték növekszik és a pezsgő stabil. A Prosecco növekszik, és a Cava is enyhén növekszik.

MEININGER'S: Mindenki rohan, hogy készítsen egy crémant vagy más hagyományos módszerrel készült pezsgőt. Mit lát a termékek előtt?
BROKEMPER: Úgy gondolom, hogy a crémantban jó lehetőségek vannak. Most már láthatja az Egyesült Királyság adatait. De az USA adataiból is az derül ki, hogy nem annyira a hagyományos fermentációró a kulcskérdés, mert ezt a fogyasztóknak csak kis hányada érti igazán. Van egy hasonlóság a Prosecco és a crémant között, és ez a név. A Crémant krémes, pozitív elemek alliterációja. A Crémant szép név. Jól néz ki az itallapokon, és azok az emberek, akik azt mondták, igyunk egy Proseccót, most azt mondják, igyunk egy crémant.

MEININGER'S: Több terméke is van a leggyorsabban növekvő szegmensben minden borkategóriában, álomhelyzet. Van ami mégis fejtörést okoz önnek?
BROKEMPER: Sok kihívás van. Azt mondanám, hogy összességében az olyan nagy piacokon, mint Olaszország, Franciaország, Spanyolország és Németország, a pezsgő összfogyasztása nem növekszik. Ez egy kihívás, amellyel szembe kell néznünk. Egy másik nagy kihívást jelentő helyzet Argentína, az egész valutaválsággal, ami nagyon nehéz, ha külföldi pénznemben importál termékeket. A piac többé-kevésbé összeomlott. Összességében a kép nagyon jó, de mint mindig, most is vannak dolgok, amik miatt aggódhat az ember.

MEININGER'S: Mondjon pár szót Magyarországról és Csehországról.
BROKEMPER: Az első nagy nemzetközi akvizíciónk a volt állami pincészet 1992-es felvásárlása volt Magyarországon, amely olyan prémium márkákat birtokolt, mint a François és a fő habzóbormárka, a Törley és egy másik prémium pezsgő, a Hungaria. Ebből a szocialista vállalatból, ahol nem volt marketing, nem volt más, csak 1000 hektár szőlő, egy piacorientált céggé kellett átalakulnunk. Nagyon szeretjük a kihívásokat, ezért néhány évvel később megvásároltuk a második számú pezsgőgyártót a BB Pincészetet, és ezeket egyesítettük, hogy Magyarország első számú habzó- és csendes bortermelőjévé váljunk. Aztán Csehországba és Szlovákiába költöztünk, megvettük Bohemia-t és Hubertet. A Hubert a legrégebbi pincészet az egész csoportban. Ha Szlovákiába megy, és habzóbort rendel, azt mondja: „Kérem, adjon egy Hubertet. ” Ha valaki Magyarországra megy és az egyik leghagyományosabb magyar márkát kéri a boltban, mindenki az Unicumot, Törleyt, Picket emlegeti. Ezek az ország kulturális márkái. A Bohemia is mindig a Cseh Köztársaság élelmiszer- és italgyártó cégeinek rangsorának élén állt. Nagyon szép társaságaink vannak jelenleg. 

MEININGER'S: Kiviszik a borokat?
BROKEMPER: Magyarországnak mindig, még a volt szocialista időkben is volt exportpiaca Kanadába és az Egyesült Királyságba, tehát vannak olyan piacok, ahol Magyarország némi piaci részesedést szerez. A szlovák csendes borok termelése 0,3 millió hl volt, szemben az olaszországi, spanyolországi és franciaországi 40 millió hl-rel. Ezek réspiacok. Világszerte 20-30 piacon értékesítjük a terméket, de lehetnek olyan véletlenek, hogy volt valaki, aki 50 éve elhagyta Csehországot, és Chicagóban azóta borokkal kereskedik és így a mai napig ő képviseli az adott márkát. Szükség van ezekre az emberekre, hogy a borokat a nemzetközi piacokra vigyék.

MEININGER'S: Robbanásszerűen megnőtt az érdeklődés az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes termékek iránt, de a boripar nehezen tudott lépést tartani, mert az alkoholmentesítési technológia megfosztja a bort ízétől.
BROKEMPER: Teljesen egyetértek. Több igazán jó alkoholmentes, vagy alacsony alkoholtartalmú habzóbort ittam már, de jó csendes bort soha. Meg lehet csinálni habzóborral. Mi csináljuk. Ez egy teljesen növekvő piac. Németország messze az első az alacsony és alkoholmentes habzóborok terén, de vannak más piacok is, amelyek most élénkülnek. Azt mondjuk, hogy fő víziónk az élet ünneplése, alkohollal vagy anélkül. Növekedünk ebben a szegmensben. Van egy ajánlatunk, a Freixenet 0,0 márka, amely sikeres is. Hiszünk abban, hogy az új technológiával javulni fog az alkoholmentes habzóborok minősége. Az a tény, hogy vannak buborékok, segít a csendes borokhoz képest. 

MEININGER: Ha egy olyan üzleti döntését kellene kiemelni, amely a legnagyobb hatással volt a cég életére, mi lenne az?
BROKEMPER: Mionetto felvásárlása. Azt hiszem, erős volt a hit bennem, hogy a Prosecco, mint kategória a jövőben növekedni fog. Az első megbeszéléstől az aláírásig hat év telt el, tehát elég hosszú folyamat volt. Nagyon boldogok voltunk, és 2008-ban és 2009-ben végrehajtottuk a felvásárlást, amikor még nem volt ötlet Prosecco védett régiójának létrehozására. Luca Zaiának, Olaszország mezőgazdasági miniszterének köszönhetően 2009-ben Prosecco védett régióvá vált, és mára messze a legnagyobb forgalmú eredetvédett habzóbor a világon.

A Dom Ruinart millesime 50. évfordulójának (1959-2009) díszdoboza

A Dom Ruinart millesime 50. évfordulójának (1959-2009) díszdoboza

A Dom Ruinart millesime 50. évfordulójának (1959-2009) díszdoboza

a_dom_ruinart_millesime_50_evfordulojanak_1959-2009_diszdoboza_2.jpg

A Melting egy ambiciózus projekt, amelyet a Dom Ruinart millesime 50. évfordulójának (1959-2009) megünneplésére hoztak létre. 

a_dom_ruinart_millesime_50_evfordulojanak_1959-2009_diszdoboza_3.jpg

Az olvasztó anyagok koncepciója köré Marteen Baas egy pár poharat tervezett, amelyek olvadt lábbal rendelkeznek. 

a_dom_ruinart_millesime_50_evfordulojanak_1959-2009_diszdoboza_1.jpg

A Partisan du Sense dizájn tervező iroda egy kivételes díszdobozt képzelt el, amelynek a fedele elcsúszik, és tálalási kiegészítővé válik. A fémtálcán lévő formák tökéletesen befogadják az üveget és a poharakat.

Alfred Gratien champagne ház

Alfred Gratien champagne ház

Alfred Gratien champagne ház

Az alapborokban nem történik meg az almasav bontása, így biztosítva a pezsgők gyümölcsös aromáit, illetve a hosszú érlelési időt

Néhány mérföldre Epernay nyüzsgő városközpontjától, mélyen egy szőlőültetvény szívében találhatók az Alfred Gratien pezsgőspincék. Alfred Gratien itt, a Rue Maurice Cerveaux-n hozta létre vállalkozását, és 1864-ben megalkotta első cuvée-jét.

1864 óta, több mint másfél évszázada az Alfred Gratien pezsgők családi ügyek maradtak, a mesterség  immár négy generáció óta apáról fiúra száll.

Gaston Jaeger, a legkorábbi első leszármazott 1905-ben vállalta a szerepet. 1951-ben fiára, Charlesra adta át a mesterséget, aki 1966-ban kikövezte az utat fia, Jean-Pierre előtt. Nicolas 1990-ben csatlakozott édesapjához, és most 17 éve dolgoznak egymás mellett.  2007-ben Nicolas az epernayi Alfred Gratien Champagne pincemestere lett. Ma ő testesíti meg az Alfred Gratien-ház és annak grand cru pezsgőjének élő emlékékezetét.

nicolas_jaeger_alfred_gratien_pincemestere.jpg

Nicolas Jaeger, Alfred Gratien pincemestere

A pincékben sétálva közel 1000 hordót fedezhet fel szépen egymásra rakott sorokban, ezek alkotják az Alfred Gratien ház esszenciáját. Az itteni pezsgőt a kezdetek óta tölgyből (sous-bois) készítik. 

az_alfred_gratien_haz_esszenciajat_az_itteni_pezsgot_a_kezdetek_ota_tolgybol_sous-bois_keszitik.jpg

Kóstoljuk meg, nem fogjuk megbánni!

alfred_gratien_champagne_kostolo.JPG

 

JÓ TUDNI: Az évek során az 1996 óta az Oetker csoport tulajdonában lévő Henkell átfogó pezsgőportfóliót halmozott fel, amely magában foglalja az Alfred Gratien Champagne-t, a Gratien & Meyer Crémant-t, a Mionetto Prosecco-t, valamint a németországi, magyarországi, cseh és szlovákiai csendes- és pezsgőborokat. 

2018-ban a Henkell 50,67%-os részesedést vásárolt a Freixenet SA-ban, Spanyolország egyik legnagyobb cava-termelőjében. 

 

A pezsgős pohár formájára nagyban befolyásolja, hogy mennyi idő alatt érezzük az alkohol hatását.

A pezsgős pohár formájára nagyban befolyásolja, hogy mennyi idő alatt érezzük az alkohol hatását.

A pezsgős pohár formájára nagyban befolyásolja, hogy mennyi idő alatt érezzük az alkohol hatását.

 which-glass-for-your-bubbly.jpg

Egy vizsgálat során annak a csoportnak a tagjai, akik keskeny szájú pohárból fogyasztották el a pezsgőt, nagyjából 5 perc után, míg azok, akik széles szájú pohárból ittak meg azonos mennyiséget, csak 15 perc elteltével kezdtek ittas állapotba kerülni.

A vérben mért alkoholszint azonban mindkét csoport tagjai esetében megegyező volt.

 

süti beállítások módosítása